קידום אתרים – איך להגדיל את תנועת הגולשים לאתר?

קידום אתרים – איך להגדיל את תנועת הגולשים לאתר?

אם אתם בעלים של עסק שיש לו אתר באינטרנט, אתם וודאי כבר מודעים לחשיבות התנועה הכנסת לאתר. התנועה הנכנסת לאתר, הטראפיק, היא סך הביקורים של הגולשים באתר בתקופה מסוימת. אותם גולשים יכולים להיות גולשים שכבר ביקרו באתר בעבר, או גולשים שהגיעו אליכם בפעם הראשונה. הגולשים שמגיעים לאתר שלכם יכולים להגיע ממקורות שונים – כמו מודעה ממומנת שיש לכם בגוגל או דרך חיפוש אורגני. על מקורות התנועה לאתר נרחיב בהמשך. והנקודה החשובה מכל: אותם הגולשים המבקרים באתר הם למעשה לקוחות פוטנציאליים שלכם. כנסו למידע על ההבדלים בין קידום אורגני וקידום ממומן.

בעשור האחרון הפכה הרשת לחלק בלתי נפרד מחיינו. האינטרנט הוא המדיה השלטת כיום, והוא חולש על רוב זירות החיים: תרבות, סחר ורכש, לימודים, מידע, ועוד. עסק שלא קיים במרחב הווירטואלי – מצמצם דרסטית את הסיכויים שלו להגיע לקהל היעד שלו, מאחר והאינטרנט, ובפרט גוגל – ענקית מנועי החיפוש, הוא המקום הראשון אליו פונים רוב האנשים במטרה לחפש מוצר\שירות מסוים. עם השנים כוחו של האינטרנט רק הולך ומתעצם, והתחרות בעולם העסקים ברשת קשה מתמיד. אילו סוגים של תנועה נכנסת לאתר ישנם? וכיצד תוכלו להגדיל את התנועה הנכנסת לאתר שלכם?

סוגים של תנועה נכנסת לאתר

את התנועה הנכנסת לאתר ניתן לחלק ל-4 מקורות עיקריים: תנועה אורגנית, תנועה ישירה, תנועת הפנייה (רפרל), תנועה ממומנת.

מה המשמעות של כל אחד מסוגי התנועה הנכנסת, וכיצד כל אחד מהם  יכול לעזור לכם להגדיל את התנועה הנכנסת לאתר?

  1. תנועה ישירה:
    תנועה ישירה היא תנועה של גולשים שהגיעו לאתר על ידי הקלדת כתובת של אתר (URL) או של עמוד אינטרנט בשורת החיפוש בגוגל.
    מי שמגיע לאתר שלכם דרך הקלדה של כתובת ה URL יכולים להיות, למשל, אנשים שנתקלו בפרסומת טלוויזיה או פרסומת רדיו, בה הוצגה כתובת האתר או הוקראה. כתובת ידידותית היא כבר לא בחירה כי אם הכרח. חשוב שכתובות הURL  באתר תהיינה ידידותית, נכונות מבחינת קידום האתר (שיכללו אחת ממילות המפתח הראשיות המקודמות העמוד) ולא ארוכות מדי.
  1. תנועה אורגנית:
    תנועה אורגנית היא תנועה של גולשים שהגיעו לאתר דרך חיפוש במנועי החיפוש, ובראשם גוגל.
    תנועה אורגנית נחשבת לתנועה איכותית, מאחר והיא תנועה "טבעית" של גולשים: הגולש הקליד שאלה במנוע החיפוש – האתר שלכם הופיע בתוצאות החיפוש שהתקבלו – והגולש הקליק ונכנס לאתר.
    את התנועה האורגנית אפשר לחלק ל-2 סוגים:
    – תנועה שמגיעה מחיפוש שעושה שימוש בשם המותג: כאשר גולש מקליד את שם החברה או את שמו של מוצר ממותג בשורת החיפוש בגוגל, האתר שלכם עולה בתוצאות החיפוש והגולש נכנס אליו.
    – תנועה שמגיעה מחיפוש גנרי: כאשר גולש מקליד מילה או ביטוי כלליים כמו "זר פרחים", "תיקון גגות", "בניית אתר אינטרנט" וכן הלאה, האתר שלכם עולה בתוצאות החיפוש והגולש נכנס אליו.
    מאחר ותנועה אורגנית נחשבת לתנועה איכותית מאוד, נוצר ביקוש לקידום אתר בתוצאות החיפוש על ידי קידום אתרים אורגני המכונה SEO, תחום של שיווק באינטרנט שהפך לאחת מהדרכים החשובות ביותר להשגת תנועה נכנסת איכותית לאתר.
    מה עושים בקידום אורגני? המקדם או חברת הקידום פועלים במגוון דרכים שונות (ובהתאם להנחיות ולכללים של גוגל), במטרה לקדם את האתר בצורה אורגנית ולדאוג לכך שהוא שלנו יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש. קידום אורגני יכול לקחת יותר זמן מקידום ממומן, אך הוא שווה את הסבלנות. התוצאות שהושגו נשמרות לאורך זמן רב יותר. לעומת קמפיין ממומן – שגם לו יתרונות משלו, אך כאשר התקציב נגמר והוא מוסר, הוא פשוט חדל מלהופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, ומטבע הדברים לא יכול לספק עוד כניסות לאתר.
  1. תנועת הפניה:
    תנועת הפנייה מתארת כניסות של גולשים שהגיעו דרך קישורים ישירים מאתרים אחרים לאתר שלכם.
    תנועות הפנייה לדוגמה:
    – דיוור אלקטרוני: קישור לאתר שלכם מניוזלטר
    – קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם
    – קישורים מאינדקסים לאתר שלכם
    – קישורים מפורומים לאתר שלכם
    – קישורים מבלוגים לאתר שלכם
    – קישורים מבאנרים לאתר שלכם
    – קישורים מרשתות חברתיות, כמו פייסבוק, לאתר שלכם.
    תנועת ההפניה (רפרל) מגיעה במגוון דרכים. זה יכול להיות מאמר אורח בבלוג שעוסק בנושא קרוב לנושא בו האתר שלכם עוסק שיש בו קישור אל האתר שלכם, זו יכולה להיות תגובה בפורום עם קישור אל האתר שלכם, קישור מתוך אינדקס עסקים, או הפנייה שמגיעה מפייסבוק או מדיוור אלקטרוני – ניוזלטר – עם קישור לאתרכם, ששלחתם ללקוחות או ללקוחות פוטנציאלים שלכם, והם הקליקו ונכנסו.
    חשוב מאוד שהמקורות המקשרים יהיו איכותיים ורלוונטיים לנושא בו עוסק האתר שלכם. קישור ממאמר מבלוג שעוסק באוכל לאתר שעוסק בשיפוצים – הוא לא קישור איכותי. שיטות דירוג האתרים של גוגל רק הולכות ומשתכללות, וגוגל בהחלט מחשיבה את איכות תנועת ההפניה שלכם בשכלול הכולל שבעזרתו היא מחליטה היכן לדרג את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
  1. תנועה ממומנת:
    תנועה ממומנת מתארת כניסות של גולשים שהגיעו דרך לחיצה על קישור שהופיע במודעות פרסומיות בתשלום.
    פרסום ממומן באינטרנט יכול להיעשות דרך כלי גוגל אדוורדס שמאפשר ליצור קמפיינים פרסומיים שונים במגבלת תקציב שנקבעת על ידי מנהל האתר. לאחר הרצת הקמפיין, מספק כלי האדוורדס נתונים לגביי יחס ההמרה ונתונים נוספים שעלו בניתוח הקמפיין – על מנת שתוכלו לשפר את המודעות העתידיות שתצרו.
    פרסום ממומן יכול להיעשות גם דרך אאוטבריין.
    אאוטבריין היא פלטפורמה להצגת המלצות תוכן. אאוטבריין פועלת ב-2 מישורים:
    המישור הראשון: אאוטבריין פועלת בשיטת REVENUE SHARE. היא מציעה לבעלי אתרים עם תנועת גולשים חודשית גדולה להציג את המלצות התוכן שלה באתר, כאשר האתר שמציג את אותן המלצות מקבל חלק מההכנסות עבור כל הקלקה על כתבה מומלצת של אאוטבריין.
    המישור השני: אאוטבריין מציעה למפרסמים להעלות בפלטפורמה שלה הפניות לכתבות מתוך האתר שלהם (של המפרסמים) – אותן היא מפרסמת כהמלצות תוכן בכל האתרים שמשתמשים בפלטפורמה שלה.
    דוגמאות לאתרים שמציגים המלצות התוכן של אאוטבריין: TheMarker, Ynet, הארץ, סאלונה, ONE, ועוד.

כתוב/כתבי תגובה