פתרונות לעסקים

אסטרטגיה שיווקית

הבסיס להצלחה שיווקית של כל עסק היא על ידי בניית אסטרטגיה שיווקית נכונה ומותאמת לצרכי העסק והאפיון שלו. לאחר שתבנו את האפיון של העסק ותגדירו מה אתם הולכים לספק ללקוחות, מה החזון העסקי שלכם ומהם היתרונות שלכם על פני המתחרים שתוכלו לבסס עליהם את האסטרטגיה השיווקית שלכם?

מה ההבדל בין אסטרטגיה שיווקית לתוכנית שיווק?

רבים נוטים להתבלבל בין שני המושגים הללו משום שהם משיקים אחד לשני ומושפעים אחד מהשני אולם הם לא אותו דבר (למדו מה זה אסטרטגיה שיווקית). בעוד האסטרטגיה השיווקית היא התמונה הגדולה של העסק וזו שמגדירה את העקרונות שלו והיתרונות שלו על פני המתחרים וכן את המטרות העיקרית של העסק – התוכנית השיווקית מגדירה איך להוציא את זה לפועל בשטח: בניית תשתיות, ניהול הקמפיין, יצירת תכנים, איך להעביר את המסר בעזרתם, בניית המשפך השיווקי ועוד. 

מדוע חשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית?

לפני שיוצאים להפלגה או טיסה למדינה אחרת משתמשים במפה. בעבר השתמשו במפות מצוירות על קלף וכיום משתמשים בGPS ומפות דיגיטליות אך תמיד יש משהו להסתמך עליו כדי לכוון אותנו למקום הנכון… אסטרטגיה שיווקית היא למעשה סוג של מפה: היא מגדירה לנו מי אנחנו ואיפה אנחנו עומדים, לאיזו נקודה אנו רוצים להגיע, מה היתרון הגדול ביותר שלנו על פני המתחרים שעליו נוכל לבסס את תוכנית העבודה שלנו ועוד. בהתבסס על האסטרטגיה השיווקית שלנו נוכל לקבל רעיונות חדשים לעסק, לשירותים, לשיפור הקיים, לתכנים לאתר ועוד. כמובן שנוכל לבנות לאחר מכן תוכנית שיווק מקצועית ונכונה שתעזור לנו להחליט אילו מסרים נרצה להעביר בתכנים שלנו ובמודעות שלנו, אילו תשתיות נצטרך לבנות ובאיזו פלטפורמה או טכניקת פרסום נרצה להשקיע את תקציב הפרסום שלנו. במילים אחרות אסטרטגיה שיווקית (כפי שמוסבר באתר https://www.blogabout.co.il) תהיה הבסיס החשוב לשיווק העסק שלנו, בין אם בדיגיטל ובין אם בשיווק אופליין.

 

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדקו גם
Close
Back to top button