קידום אתרים – תחרות חופשית או אחיזת עיניים?
אני ואתה מחפשים אתרים באינטרנט. ההליך הוא פשוט, מקישים את מילות החיפוש ומנוע החיפוש מעלה תוצאות. בתחילת השימוש במירשתת היו תוצאות עולות בהתאם לכניסות שהיו לאתר מסוים או בהתאם לגודל שלו אבל, מאז שהשתכללו מנועי החיפוש החל קידום אתרים להיות מבוקש כי בעלי האתרים רצו להידחף קדימה אל ראש תוצאות החיפוש.
עוד הסתבר שהגולשים נוטים לקרוא תוצאות של עמוד אחד בלבד ולא מקישים על "הדף הבא". כאן התחיל הצורך בקידום אתרים וכאן קידום אתרים טוב גורם לכך שהאתר המקודם יעלה בעמוד הראשון או בין התוצאות הראשונות ולחילופין, הוא יעלה באחד העמודים הבאים אבל בלי קידום אתרים הוא היה עולה בארבעה עמודים רחוק יותר מן העמוד שבו הוא עלה אחרי שעשה קידום אתרים.
קידום אתרים באמצעות גוגל
רובנו, בעיקר אני ואתה, גולשים במנוע החיפוש גוגל כדי למצוא חומרים ומה לעשות, הוא המשוכלל מכולם. בזכות השכלול יכלו להיווצר תיחכומים המאפשרים לבעלי אתר מסוים להעלות אותו אל ראש התוצאות.
בתחילה, היו קשרי עסקים בין גוגל לבין חנויות. גוגל מצאה, למשל, שנערים רבים בני חמש עשרה מחפשים באינטרנט נעלי ספורט מדי יום וחנויות לנעלי ספורט שילמו לגוגל כדי לעלות בצד השמאלי של דפי החיפוש או מעל לתוצאות. זוהי דוגמה לקידום אתרים בתשלום.
בהמשך, ניבנו קודים לקידום אתרים בגוגל ובהתאם לקודים האלה אפשר לבצע קידום אתרים באמצעות כותרת בדף הנתונים של האתר או בדף העמוק שלו. הכותרת היא הכיתוב המודגש שאנחנו רואים בתוצאות החיפוש והכותרת בדף העמוק היא התוכן שאנחנו רואים באותיות הלוא מודגשות.
גם כתובת צריכה להיות מפתה
בתוצאות החיפוש, מתחת למלים הלא מודגשות, מובאת כתובת האתר ויש לה השפעה על הסיכויים שהמשתמש המחפש ייכנס אליה שכן שככל שהיא מכילה מלים שמתאימות לחיפוש כך רב הסיכוי שהמשתמש המחפש ייכנס אל האתר.
האח הגדול
גוגל יודעת איך מתנהגים המשתמשים. היא יודעת מתי הם פותחים את העמוד השני של התוצאות ובאילו שעות ביום הם גולשים. האח הגדול כבר אמרנו?