כללי

עלות כרייה של ביטקוין – כמה זה שווה?

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי בקוד פתוח, מבוזר, עמית לעמית. הוא הומצא ב-2009 על ידי מתכנת בשם הבדוי סאטושי נקמוטו. המטבע הקריפטוגרפי אינו מגובה על ידי שום ממשלה או בנק מרכזי והוא אינו נשלט על ידי כל אדם או ארגון.

ביטקוין תואר כ"תופעה עולמית" עם "שווי שוק של 14 מיליארד דולר ושווי עסקה ממוצע של 100 דולר". ניתן להשתמש בביטקוין לרכישת סחורות ושירותים באינטרנט, אך הוא גם מתפקד כצורת השקעה באמצעות שימוש בכספומטים של ביטקוין. ערך העסקה הממוצע עבור עסקאות ביטקוין הוא בסביבות 50 דולר לעסקה, מה שמראה שצרכנים מוכנים להוציא כסף על עסקאות ביטקוין.

ביטקוין ספג ביקורת על השימוש שלו בפעילויות לא חוקיות כמו מכירת סמים

אחת הסיבות העיקריות לפופולריות העולה של ביטקוין וקריפטו בכלל היא בגלל היישומים הפוטנציאליים שלה בפיננסים, תשלומים ותחומים אחרים שבהם עסקאות יכולות להתבצע בין אנשים או עסקים מבלי לערב בנקים או מוסדות פיננסיים אחרים.

האם שווה לכרות ביטקוין?

הכרייה היא תהליך אינטנסיבי מאוד. זה דורש הרבה אנרגיה כדי לרוץ, וזה גם צורך הרבה משאבים.

כריית ביטקוין היא תהליך הכולל פתרון בעיות מתמטיות מורכבות על מנת לאמת עסקאות ברשת הביטקוין. ככל שיותר מחשבים משתתפים בתהליך הכרייה, כך הרשת נעשית בטוחה יותר.

כריית ביטקוין משתמשת באלגוריתם ממוחשב בשם SHA-256 והוא מיושם בדרך כלל בתוכנות הנקראות ASICs (Application Specific Integrated Circuits). הכורים משתמשים ב-ASICs אלה כדי לפתור בעיות מתמטיות מורכבות שוב ושוב עד שהם מוצאים תוצאה נוחה עבורם. לאחר מכן, הכורה מסכם את כל הרווחים שלו מסבב הכרייה הזה ומחלק אותו ברמת הקושי שנקבעה לסבב הכרייה הזה. זה נותן להם את חלקם בביטקוין או מטבעות קריפטוגרפיים אחרים.

כריית ביטקוין היא תהליך של אישור עסקאות ברשת הביטקוין על ידי פתרון בעיות מתמטיות מורכבות ואז הוספתן לבלוקצ'יין, שהוא ספר חשבונות ציבורי של כל עסקאות הביטקוין שבוצעו אי פעם.

העלות של כריית ביטקוין לא ניתנת להערכה כללית והיא תלויה בהשקעה שלכם: כמות המכשירים ואיכותם, כמות החשמל שתשלמו, העמלה לחברת הכרייה דרכה אתם מבצעים את הכרייה ועוד.

bits of gold  – המומחים למטבעות דיגיטליים

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדקו גם
Close
Back to top button