הבדלים בין לקוח סמוי פרונטלי לטלפוני
שתי הדרכים הנפוצות ביותר להפעלה של לקוח סמוי לקבלת שירותים מהעסק או החברה שלכם הם בצורה פרונטלית ודרך הטלפון. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא עוד על ההבדלים בין שני סוגי הלקוחות ואיך תוכלו להשתמש בהם כדי לערוך שיפורים בעסק שלכם.
לקוח סמוי פרונטלי
כאשר יש לכם סניף מכירות או שירות פרונטלי, העובדים בדרך כלל יודעים מי אתם ואין לכם דרך לבדוק את טיב העבודה אשר הם מספקים באופן טבעי, והאפשרות היחידה שעומדת ברשותכם הינה שימוש בלקוחות סמויים. לפעמים תוכלו לשלוח את בן הדוד או החבר מהיסודי או לא משנה מי, אך לרוב אין הדבר יספק לכם את התשובות הנכונות והמדויקות לשאלות שלכם.
הדרך הנכונה היא שימוש בשירותים של לקוח סמוי מנוסה, לו תוכלו לספק שאלות מתאימות ופרמטרים לבדיקה, וכאשר הוא יסיים אתם תקבלו את כל הנתונים בצורה מקצועית, אשר תוכל לעזור לכם להוביל לשיפור משמעותי בעסק שלכם.
על הלקוח להתנהג בצורה טבעית לחלוטין ולא לעורר חשד אצל המוכרים או נותני השירות, כך התשובות שהוא יספק יענו בצורה מדויקת לשאלה איך מתנהל העסק באופן טבעי מול הלקוחות אשר פוקדים את הסניף מדי יום.
בעת מדובר במבדק נקודתי של סניף פרונטלי, רצוי לבדוק גם את איך נראה הסניף, הניקיון במקום, האדיבות והשירות של שאר המוכרים במקום והיחס הכללי בין העובדים ללקוחות.
לקוח סמוי טלפוני
כאשר אתם מפעילים מוקד שירות טלפוני, רצוי מאוד מדי פעם לערוך ביקורת לא צפויה דרך לקוחות סמויים כאלו. כל מה שעליו לעשות הוא לבצע שיחה טלפונית, מדובר במטלה פשוטה יותר מאשר ביקור בסניף מכירות והוא יכול גם לערוך את המבדק בבית.
זכרו להכין את הלקוח בצורה הטובה ביותר בעזרת שאלון בנוגע לשירות שקיבל, קו מנחה לגבי המוצר שאותו הוא הולך לרכוש או השירות שיקבל, והסבר קצר על השירותים במידה והוא לא מכיר את העסק באופן אישי או לעולם לא השתמש במוצרים או שירותים שלכם.
כדי להבין את דרכי העבודה בעסק שלכם, תוכלו לבצע גם דרישה לשימוש במספר שירותים שונים אשר אתם יודעים שמנוהלים דרך מספר מחלקות שונות, וכך תוכלו פרטים נוספים אשר לעתים יכולים להיות חשובים.
כאשר אתם בוחנים מועמדים לתפקיד הנכסף, נסו לראות שמדובר בלקוח מנוסה אשר עוסק בתחום כבר זמן מה, כדי לדעת בבטחה שאכן המידע מהימן כך תוכלו להפיק ממנו לקחים בצורה הטובה ביותר.