אינטרנט

הדמות הווירטואלית שעוזרת לילדים בתקופת הקורונה

משבר הקורונה העולמי יצר לא מעט תופעות לוואי כלכליות ואחרות, אשר זכו להתייחסות בהרחבה בכל מהדורות החדשות, לדיונים פוליטיים ולפרשנויות רב גוניות. מי שלא זכה לתשומת לב דומה הם הילדים הצעירים, שאורח חייהם נגדע באחת עם סגירת מוסדות הלימוד, וזאת לצד חשיפה לשעות ארוכות של מידע בלתי מבוקר הזולג מן התקשורת, פייק ניוז ברשת, והורים טרודים ועסוקים שלא תמיד הם בעלי כלים לספק מענה ולהנגיש את המידע בהתאמה לגיל ולסיטואציה.

משרד הבריאות שזיהו את האתגר כמעט בתחילתו של המשבר, עשו מעשה ופנו לאיש אשר כבר הציג קבלות ויכולות מוכחות בהנגשת מידע מאתגר לילדים ובני נוער, מתי כוכבי.

כוכבי הוא איש עסקים מוכר בעל שליטה בחברות מובילות במשק, אולם שמו מוכר דווקא בשל פעילותו הציבורית והחברתית, אשר הביאו אותו להפקת הפרויקט "הסטורי של אווה". במסגרת הפרויקט חשף כוכבי את סיפורה של הנערה אווה היימן אשר נרצחה במחנה ההשמדה אושוויץ, על פי יומנה המקורי שהשתמר במוזיאון הלאומי לזכר השואה יד ושם. הייחוד בפרויקט של כוכבי בא לידי ביטוי בפלטפורמה אותה בחר להצגת הסיפור, רשת האינסטגרם. בזכות הפרויקט זכה כוכבי לתואר איש השיווק של שנת 2019, אולם חשוב מכך, זכה לחשיפה חסרת תקדים של מאות מיליוני צופים ארץ ובעולם.

קרדיט תמונה: אתר אנספלאש

עם פרוץ 19-COVID ופניית משרד הבריאות, נענה כוכבי לפניה והתייצב, כאשר בליווי שתי בנותיו בחר לשוב אל רשת האינסטגרם, והפעם עם דמות מצוירת, אינטראקטיבית וייחודית, הקרויה VIVO.

מי שיחפש את העוצמות והיקף החשיפה לה זכה הסטורי של אווה, יגלה כי כוכבי הלך הפעם על פורמט אינטימי בהרבה, אשר נועד לתת מענה לחרדות ולחששות של ילדים מן התקופה המאתגרת והמורכבת, באמצעות דמות שנבנתה בקפידה בליווי של אנשי מקצוע מתחומי המדע, הפסיכולוגיה, הפיתוח הדיגיטלי והגרפיקה וכלים נוספים. VIVO מופיעה בסדרה של סרטוני סטורי בהם היא מנהלת שיחות עם ילדים אודות החששות והתחושות שלהם, החל מן השמחה הראשונית שליוותה את הפסקת הלימודים, המשך בגעגועים לחברים ולפעילויות שבשגרה, וכלה בחששות לבריאות בני המשפחה בכלל, וסבא וסבתא בעיקר.

לצד הסרטונים המובנים, VIVO מאפשרת לילדים הצופים בה לשאול שאלות ולהעלות בעיות אישיות וחששות, כאשר צוות רחב של מפתחים וכותבים מתייחס לפניות ברצינות, ומספק מענה הן באמצעות תשובות אישיות ופרטניות, והן באמצעות בניית סרטונים נוספים אשר נותנים מענה לפניות וחששות אשר חוזרות על עצמן.

בדומה לסטורי של אווה, גם בפרויקט הזה בחר כוכבי בתנועה הוויראלית ברשת, ללא קמפיין פרסומי וללא רשת הפצה אגרסיבית, באמצעות שיתופים וחוויות אישיות שלילדים אשר הסתייעו בדמות המרתקת, ושל הוריהם. הדמות שהחלה את דרכה ברשת האינסטגרם, מצאה את עצמה בהמשך מככבת גם ברשת הטיק-טוק, סימן לאני מאמין של כוכבי, שיש למצוא את הילדים ובני הנוער, במקומות בהם הם נמצאים, ולהנגיש את המידע בשפתם.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button