5 יתרונות טכנולוגיים בשירות cdn

5 יתרונות טכנולוגיים בשירות cdn

CDN הם ראשי התיבות הנפוצים, לביטוי Content Distribution Network או Content Delivery Network. מדובר בשיטה וותיקה לשיפור ביצועי העברת תוכן לגולשים באינטרנט, אשר נמצאת כיום בשימוש נרחב. הרעיון בתמצית, הוא פיזור המידע שמועבר מהאתר לגולשים בין אוסף שרתים, אשר יחלקו ביניהם את העבודה. מה זה בדיוק נותן? אלה חמש יתרונות מרכזיים:

האצת האתר

מעוניינים בהאצת ביצועי האתר? נעים מאוד, תכירו את cdn – ייתכן מאוד שהוא יפתור לכם את העניין. האצת ביצועי אתרים, היא בין הסיבות העיקריות ליישום CDN. האצה כזו, חיונית כיום במקרים רבים. זאת, גם מאחר שעמודי אתרים הופכים ל"כבדים" יותר ויותר וגם לאור התחרות העסקית העזה על הלקוחות באינטרנט. אתר ש"צולע" בביצועיו, מעודד את הלקוח שלך לעבור למתחרים הרבים, אשר כידוע נמצאים במרחק של קליק עכבר בלבד.

תחליף מיידי בתקלות

תקלה בשרת שבו תלוי אתרכם, עלולה לגרום לנזקים עסקיים משמעותיים. אם זמן התיקון ארוך, אתר שהוא אתר מכירות למשל, עלול להפסיד מכירות רבות דרכו. ב-CDN, אין דבר כזה. אם אחד השרתים נפל, השרתים האחרים ברשת מחליפים אותו, בתהליך אוטומטי ושקוף ללקוח.

תמיכה במצבים מיוחדים

עסקים שמפעילים אתרים, משתמשים בהם לרוב באופן מגוון, שיוצר עומס ברמות שונות, בזמנים שונים. אם יוצאים למשל במבצע לחג, שסביבו צפוי עומס חריג בהיקפו על האתר ולזמן קצר, חיוני שהאתר יעמוד בכך היטב. CDN מבטיח זאת.

תמיכה בתכנים מיוחדים

עשויים להיות גם תכנים מיוחדים שרוצים להעלות לאתר, אשר הופכים עמודים מסויימים בו ל"כבדים" במיוחד. לדוגמא – כמה סרטוני וידאו בגודל וברזולוציה גבוהים במיוחד או אנימציות מתוחכמות.

סיוע לשיפור מתמשך

המידע שנאסף ב-CDN על ביצועי האתר, יכול לשמש לשם הפקת תובנות חשובות לגבי תפקודו, גם עבור בעלי האתר. לדוגמא – היכולת להבין טוב יותר, אילו עמודים באתר הם המסורבלים ביותר ואילו תכנים במסגרתם פוגעים בביצועים במיוחד.

לסיכום

CDN הוא כלי עזר חשוב ומרכזי, שכל בעל אתר צריך לכל הפחות להיות מודע לקיומו. זאת, במיוחד כאשר מדובר באתר עסקי, שפעילותו מרכזית לקידום העסק, בין אם מבחינת תדמית, הבאת לקוחות או מכירות באתר עצמו.

כתוב/כתבי תגובה