שיווק למגזר החרדי
אחד הכללים הבולטים בעולם השיווק הוא, לכל קהל לקוחות אנחנו פונים בצורה שונה, כל קבוצה מוגדרת בצורה שונה ובשביל שנוכל לגרום לכל אחד ואחת לרצות ולרכוש את המוצר שלנו, להכיר בכך שה הכרחי עבורם, עלינו לדעת כיצד לפנות אליהם.
אנחנו אמורים להכיר את האפיונים של הקהל אליו אנחנו בוחרים. הרי יש הבדל בין סוגי הקהלים אליהם אנחנו פונים, אפילו אם מדובר באותו מוצר או שירות. אם נפנה לגברים או לנשים, נפנה בצורה אחרת, אם נפנה לקהל חרדי זה יהיה שונה מהאופן בו נפנה לקהל חילוני. על כן אנחנו צריכים לדעת את המאפיינים על פיהם נוכל להגיע אל אותם קהלים בצורה נכונה.
שיווק למגזר החרדי הוא שונה לגמרי שונה משיווק לקהלים אחרים, הן בגלל המבנה של הקהילה והן בגלל סדרי התקשורת דרכם אנחנו יכולים לפנות אליהם. בעוד הציבור החילוני עובד עם שורה של כלי תקשורת, החל מרדיו, עיתונות, אתרי אינטרנט וכן טלוויזיה, בקהילה החרדית זה אחרת, יותר רדיו ועיתונות ופחות טלוויזיה ואינטרנט.
כאמור, גם כשמסתכלים על מאפיינים אחרים, הרי שקיימים הבדלים בין המגזר החרדי לחילוני. המגזר החילוני, כידוע, הוא יותר פתוח, ליברלי ועובד פחות על קבוצות קטנות, בעוד שהמגזר החרדי, מאופיין בצורה יותר צנועה, סגורה, הוא עובד יותר על הציר של משפחה וקהילה מאשר המגזר החילוני.
מן הסתם, אלה רק חלק מהדברים שיכולים להשפיע על שיווק למגזר החרדי. קיים מכלול של מאפיינים אשר יש לבחון אותם לפני שניגשים לתהליך של שיווק. זו גם הסיבה שהרבה מאוד חברות פרסום, מעסיקות אנשים שמתמחים במגזר החרדי, לא פעם מדובר באנשים חרדים בעצמם. אנשים שיודעים לזהות אל מי לפנות וכיצד, מהו אופי השיח בציבור החרדי וכיצד ניתן לקיים אותו בצורה נכונה, מבלי לגרום לנזק תדמיתי מצד אחד, ומתוך כוונה להשיג מקסימום רווחים, מצד שני.
אם מסתכלים על הנתונים, הרי שעם השנים אנחנו יכולים לראות עלייה ניכרת בכל מה שקשור למכירות בעולם החרדי, הן בגלל הגידול באמצעי השיווק כמו כלי תקשורת שונים והן בגלל עבודה נכונה בתחום השיווק.