פרסום משרה: כך תעשו זאת נכון
פרסום משרה נראה לכאורה כפעולה פשוטה שאינה דורשת יותר מידי תשומת לב או מחשבה, אך למעשה ההיפך הוא הנכון. מדובר על משימה לא פשוטה בכלל, אשר דורשת מהמעסיק אפיון רציני למשרה שהוא מעוניין לאייש. מעבר לכל הדרישות של התפקיד, יש צורך לחשוב גם על ניסוח אטרקטיבי שימשוך את העובדים הפוטנציאלים, אך מצד שני יתמקד בעיקר בעובדים האיכותיים והרלוונטיים ביותר. לצורך כך, יש צורך קודם כל למקד את קהל היעד שמיועד למשרה. מודעה אשר תדגיש בעיקר את היתרונות של המשרה, תגרור אלפי קורות חיים אשר לפחות 50% מהם כלל אינם רלוונטיים. לכן חשוב להדגיש את כל המהות של התפקיד, במטרה לצמצם את אחוז הפניות במטרה להקל על עצמכם לברור את המועמדים המתאימים ביותר. כאשר אחוז הפניות גדול מידי, הרבה יותר קל לפספס מועמדים מתאימים בגלל העומס והלחץ הכרוך במיון הראשוני.
פרסום משרה – כל הסודות להצלחה
חשוב להבין כי לצורת הניסוח של המודעה ישנה חשיבות מכרעת, היות והיא זו שקובעת את קהל היעד שיפנה בסופו של דבר למשרה. מודעה המנוסחת בצורה שיווקית וקלילה יותר, יכולה להתאים לקהל יעד צעיר יותר. לעומת זאת, כאשר מדובר על משרה יותר רצינית שמתאימה לקהל יעד אקדמאי ובוגר יותר, עדיף להימנע משימוש בניסוח שיווקי אשר מעניק תחושה של חוסר רצינות. נקודה חשובה נוספת היא תנאי הקבלה הדרושים למשרה, הכוונה כאן היא לניסיון רלוונטי, השכלה, ידע בשפות מסוימות וכדומה. חשוב בשלב הזה לרשום את כל התנאים הקריטיים למשרה, על מנת לסנן מועמדים שאינם מתאימים. מצד שני, חשוב להיזהר ולא לרשום תנאי קבלה גבוהים מידי, היות ואתם עלולים לפספס מועמדים איכותיים בגלל פרמטר שכלל לא נחשב לקריטי. לכן קריטריונים שאינם קריטיים למשרה, מומלץ לרשום תחת יתרונות בלבד.
מחפש עובדים טובים? הקלק לפרסום משרה חינם
לסיכום, פרסום משרה היא עבודה לא פשוטה, אשר דורשת מחשבה ומאמץ. מצד שני, ניסוח נכון והקפדה על איפיון מדויק של המשרה, יכול לחסוך לא מעט זמן, משאבים וכאב ראש. מומלץ לרשום מודעה קצרה ונוקבת, ולרוב כדאי לציין את שם החברה על מנת ליצור שקיפות ולהעניק תחושת ביטחון למועמד.