פתרונות לעסקים

שליחת סמס

שליחת סמס היא אמצעי תקשורת מוביל בקרב עסקים ומוסדות הן לשיווק והן לתפעול.

בעזרת סמס ניתן לטפח את הקשר עם הלקוחות, ליידע על מבצעים והטבות, לנהל קמפיינים שיווקיים ולהזין את מועדון הלקוחות במידע מעודד רכישה ומניע לפעולה.

בנוסף לכל הנ”ל ניתן באמצעות סמס לשפר את התפעול הפנימי של העסק, אם זה בתקשורת הפנים-ארגונית, להנות ממנגנוני התראה (בתחום הביטחון, השקייה וכדו’), לייעל תהליכים ולחזק את הקשר עם ספקים.

מה הם היתרונות הבולטים של שליחת סמס?

  1. היתרון הגדול של הסמס היא בפשטות שלו.
  2. יתרון נוסף הוא המחיר. עלות שליחת הסמס היא זניחה ביותר, במיוחד לאור ההשוואה למדיות אחרות (כגון: עיתונות, שלטי חוצות, רדיו, טלוויזיה).לא פלא אם כן, שאין ספור ארגונים משתמשים בכלי הזה כחלק בלתי נפרד ממכלול מאמצי השיווק שלהם.
  3. מיידיות הסמס הופכת אותו לכלי שאין לו תחרות כמעט. הודעות סמס נקראות מיד עם קבלתן למכשירי היעד. כאשר הסיבה לכך בין היתר היא העובדה שמכשיר הטלפון הנייד צמוד למשתמש בכל רגע נתון. הצרכן מחובר לטלפון שלו מכל מקום ובכל מצב.

בתחום שליחת סמס יש כמה פתרונות מתחרים, במיוחד בתחום שליחת sms ל"רשימת תפוצה” ואנחנו נמנה שניים עיקריים מתוכם:

  1. שליחת סמס בחינם – יש בתחום הזה עשרות פלטפורמות ואפליקציות למשלוח סמס בחינם. אפשר למצוא אותן בקלות בהרצת המילים "SMS חופשי" בגוגל ובחנויות של האפליקציות הסלולריות. 
הבעיה: הן אינן עונות (ככלל) על "חוק הספאם", הן מוגבלות ביכולות, לא תמיד נוחות לתפעול ולמעשה אינן מומלצות כלל למגזר העסקי. לכל היותר ניתן להתנסות בשירותים החינמיים הללו באופן חד פעמי, בשליחת סמס לרשימת נמענים לא גדולה, נמענים, שהסכימו בכתב לקבל מסרונים מהעסק. יש ספקים המאפשרים הרשמה אל מערכת להפצת סמס והתנסות בחינם. כך, שמי שמעוניין בשליחת סמס באופן חד פעמי או בזמן מוגבל בזמן, יכול להתנסות בשירותים החינמיים הללו, שמוגבלים בזמן ובכמות.
  2. שליחת סמס מספקי שירותי הפצת דוא"ל, Newsletters והודעות שיווקיות למינן – כל ספק של שירות להפצת הודעות ודוא"ל לצרכים שיווקיים מספק גם שירותי שליחת סמס לאותם נמענים (בתנאי שנרשמו במאגר הנמענים עם מספר מכשיר הסלולר שלהם). יש בשוק ספקים רבים להפצת הודעות שיווקיות ושירות זה מומלץ לבחינה למי שמעוניין לשלב גם שליחת דוא"ל וגם SMS ללקוחותיו.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button