וידאו ואודיו

דרכי שיווק לאמנים

יש לנו ארץ קטנה עם אינספור מוזיקאים נהדרים, אך לצד הפלייליסט שניתן לשמוע ברדיו, יש אינספור מוזיקאים מוכשרים שטרם נחשפנו אליהם, פשוט כי הם לא השכילו לשווק את עצמם כראוי – לא מצאו את הדרך להגיע לקהל נרחב. מכאן שבין אם יש לכם הרכב, מופע מוזיקלי, סינגל, אלבום, או לחלופין אתם מעניקים שירותי לימוד קול, הלחנה, עורכים הפקות מוזיקליות וכדומה, הרי שיש לקחת את התשוקה הווקאלית ולהפיץ אותה.

גן עדן לשיווק מוזיקאלי

לצד העובדה שמוזיקאים מאוד יצירתיים, הרי שבכול הנוגע לשיווק אישי הם לא פעם נשארים תקועים במקום, מחזיקים בקצה של חלום. מכאן שאם גם אתם מבקשים לפרוץ ולהגיע לתודעה של כמה שיותר אנשים, יש מספר דרכים שנכון לפסוע בהן, אך ראשית ראוי להבין שגם אתם מחזיקים במוצר, ועל כן לאחר שמבינים כיצד לתמחר ומציבים יעדים, יש לגלות היכן משווקים, וכאן נציין שבמקום הראשון עבור קידום אומנים עומד היוטיוב (ערוץ הווידאו המוביל בעולם) – גן עדן לשיווק מוזיקאלי! עם זאת, ראוי לחדד שאין זה רק מספיק לשחרר שיר למערכת, אלא קיימות דרכים מקצועיות שראוי להיעזר בהן. מצויים בתחילת הדרך? היעזרו בטיפים הבאים:

טיפים לשיווק נכון ביוטיוב

  • כידוע יוטיוב הינו נדבך של גוגל, ועל כן שווה להעלות קליפים/ שירים לצד שילוב של מיתוג בגוגל.
  • מומלץ לפתוח ערוץ יוטיוב פרטי (הפעולה אינה כרוכה בתשלום) ולהטמיע בו את כל החומר המוזיקלי באופן הגיוני ומקצועי.
  • יש לוודא שהערוץ מעוצב באופן מוקפד, בהתאם למאפייני הסגנון המוזיקאלי.
  • בערוץ המוזיקאלי רצוי להוסיף פרטים אישיים ואף להוסיף כמה מילים שמציגים אותכם ואת העבודה שלכם.
  • אין לשכוח שיוטיוב הנו כלי מרכזי עבור שיווק, אך קיימים כלים נוספים. אי לכך מוטב לפעול בכמה מישורים, ולו באמצעות שילוב של לינקים שמובילים למדיות אחרות – כגון טוויטר, אתר אישי ופייסבוק.
  • בעת העלאה של סרטים ליוטיוב חשוב לוודא שרמת הקול תישאר איכותית ורמת התמונה תישאר חדה. על מנת לבצע זאת יש לוודא שהסרט מקודד ברמה גבוהה.
  • שימוש במילות חיפוש מאוד חשוב ועל כן מוטב לשלב בינן לבין מילות תיוג.
  • השקעתם בקליפ? תנו פוש אחרון! דוגמה? תוסיפו כותרת שיוצרת עניין ושמעבירה את המסר הרצוי.
  • על מנת לקדם באופן אידאלי את הסרטון, צריך לוודא שגוגל יזהה אותו, ולשם כך צריך להוסיף תיאור מקצועי שאינו חוסך במלל.
  • בתחתית הסרטון מוטב שיופיע לינק. מדוע? על מנת שיוביל ליעדים נוספים.
  • אם מבקשים לצפות בסרט שלכם, מוטב ללחוץ את צמד האותיות CC בשורת ההפעלה.
  • שלבו בסרטון הודעה שמשדרת מקצועיות ושמסייעת להגיע לתכנים נוספים. הודעה כגון "אהבתם? קבלו לינק לקטע נוסף".
  • שווה להוסיף כתוביות, ולו באמצעות כלי ההוספה שיוטיוב מעמיד לרשותכם.
  • אם אינכם שלמים עם הקליפ אל תפרסמו. ערכו תיקונים, בקשו חוות דעת ורק לאחר מכן תשחררו אותו לאוויר.
  • אם מדובר בסרטון חשוב, תשקלו לקדמו ביוטיוב באופן ממומן, אך גם יש דרכי שיווק נוספות, כגון שליחה לרשימת תפוצה, פרסום בפייסבוק ועוד.
  • תבקשו מאנשים להגיב. ריבוי מלל תומך בקידום האורגני.
  • תסנכרנו בין טוויטר לפייסבוק.

דרכים נוספות

לצד יוטיוב שמציע פלטפורמה נהדרת, יש דרכים נוספות להתפרסם, כגון שיווק בפייסבוק, להכין רשימה של מפיקים ולשלוח להם סקיצה ברמה גבוהה, להתארגן עם עוד מוזיקאים ולהרים ביחד אתר, לשתף פעולה עם מועדונים ובאופן כללי חשוב לזכור שאתם מונעים מתשוקה, ושיצירתיות עשויה לסייע לא רק במהלך הכתיבה וההלחנה, אלא גם במהלך השיווק. נצלו זאת!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button